Re: Hva et nytt forum bør ha:
Re: Hva et nytt forum bør ha:
Linken øverst på menuen synes jeg er en god ide. Implementert nå.
Lucas
Det var feil knapp...
Jeg tenkte på en knapp opp på øvre menlinje, ikke ut i venstre marg -
Og den knappen burde koble til det eksisterende forumet, inntil den nye er mere ferdig og gjennomtenkt.
Nå har vi fremhevet test-forumet, og videre gjemt det eksisterende... Madre de Dios!
Så jeg vil stemme for at dette 'Plone-test-forumet' nedrangeres i mellomtiden, og det 'gamle' forumet får øverste knapp så lenge.
...
Ellers synes jeg at man skal unngå at forandring gjør forumet mere NFS-rettet.
Medlemmene skriver for lite nytt, det er få av dem som har skrevet noe, noengang.
Det er i tråd med hundrevis av store seilforeninger og populære seil-blader som alle har inaktive, tomme forumer (tross god programvare).
Det er faktisk en skjeldenhet at forenings-forumer har noe innhold i det hele tatt. Der er NFS-forumet bedre enn flest (!)
Så det ~er~ mulig å kvele trafikken ytterligere, om man håndterer det den veien.
Jeg hadde vært interessert i å høre om Rolf N. har noen tall på 'hits' osv. over de siste årene.
Inntrykket mitt er at forumet har gradvis hatt mindre og mindre bersøk (og nå er det svært lite!), men jeg tror ikke det er grunnet mindre flerskrogsinteresse hos norske seilere.
Det er antagelig noe annet vi kunne gjort bedre, som vi burde korrigere når det gjøres endringer.
Hva er å si pent om det eksisterende forumet?
1) NFS har 'franchise' mht. norsk-språklig flerskrog ekspertise, og oppdages (tross alt) av nye brukere.
2) En årrekke (7-8?) med innhold og kommentarer, det er av betydning som hyllevarer i en butikk, mht. forum-inntrykket.
3) mht. racing, jolle, og cruising, har nordmenn gradvis bredere aksept for flerskrog. Det nærmer seg 'mainstream' selv om båtparken er mest av alt 'blysvingende'.
4) Tross nye konkurrende kanaler (Facebook), er de mere aktive forumene bedre egnet og mere innholdsrike mht. diskusjoner og debatt. Behov for at forumet også tillater bilde/video/lydfil-opplasting er økt samtidig, for ikke å virke utdatert.
Disse elementene tilsier at NFS-forumet bør kunne fortsette, og resultere i økt aktivitet.
God Påske !